Küldetésünk
Történetünk
Iskolánkról
Tanáraink
Tanulóink
Hagyományaink
Aktualitások
TÁMOP3.1.7
TÁMOP3.4.2
NTP-EFP 14
Bázisintézmény
Dokumentumok
OKÉ
HEFOP 3.1.3

Alapítvány

Archívum

Különös közzt. lista

Látogatóink száma:web analytics software
web analytics software

II. Rákóczi Ferenc Tagiskola

Kaposvár, Kanizsai u. 67.   82-512-960

e-mail: info@rafeisk.hu

HEFOP logó

Kezdőoldal

  

TÁMOP-3.4.2.A/11-2-2012-0032

"ÉRINTŐ - sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig"

 

 Pályázat megnevezése: TÁMOP3.4.2

" ÉRINTŐ" - Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig"

 Támogatás forrása: Európai Unió

 Támogatás összege: 5.913.820 Ft

 Rövid összefoglaló:A konzorcium - partnereivel együttműködve, az érintettek aktív közreműködésével, az átvezetés,  befogadás és a szolgáltatások minőségi megvalósításával, a pedagógiai gyakorlat és eszközrendszer megújításával - olyan inkluzív nevelési–oktatási környezetet alakít ki, amely figyelembe veszi a gyermekek képességbeli különbségeit, tanulási szükségleteit, csökkenti a különnevelés kedvezőtlen hatásait, segíti az együttnevelést, növeli a munkaerő-piaci részvételt, hozzájárul a társadalmi integrációhoz.

 "ÉRINTŐ" - Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig- projekt bemutatása

 

 Attitűdformáló sportprogram diákok inkluzív szemléletének kialakítása

2012. november 27.

"Épek és sérültek, tehetségesek és lassabban haladók, mozgékonyak és nyugodtabbak.

 A gyerekek különbözőek, sokfélék, és ez így van jól."

 Kókayné Lányi Marietta

 

   III. Labdajáték fesztivál

 

Helyszín: II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
(7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.)
Időpont: 2012. november 27. kedd

10.00-15.00

PROGRAM:

10.00-11.00: Labdarúgás, asztalitenisz foglalkozás ovisoknak

                        /10 nagycsoportos óvodás/

 11.00-11.30: Filmvetítés a Magyar Labdarúgás Napja alkalmából (Londoni 6:3 filmen)

 11.30-13.00 : Iskolai csapat – K. Rákóczi FC játékosainak meccsei

 13.00-15.00:  Lábtenisz bemutató, torna

         A labdajátékok óriási befolyással bírnak mai világunkban. Ellenségeket, olykor nemzeteket képesek megbékíteni, beszélgetéseket, barátságokat generálnak, együttműködéseket hoznak létre emberek, szomszédok, országok között. A labdajátékok korra, nemre, származásra és társadalmi státuszra való tekintet nélkül űzhetők és élvezhetők, mindmáig hódítanak és nincs okunk feltételezni, hogy ez valaha is meg fog változni.

 

       A labdajátékoknak az integrációban a legnagyobb szerepe az, hogy pozitív hatással vannak az abban résztvevőkre. Megtanulják egymást elfogadni, a másságot tolerálni.

       A sporttevékenységek közös megvalósítása által mind a sajátos nevelési igényű, mind a "többségi" tanulók érzelmi és szociális intelligenciája fejlődik a közös élmények átélésével és ezáltal a társadalmi inklúzió jobban megvalósulhat.

A labdasportoknak köszönhetően megtanultunk nyerni és veszíteni, játszani és versenyezni tisztességesen, vagy ha tisztességtelenül, akkor megtanuljuk elviselni engedetlenségünk következményét. Megtanulunk szót fogadni, csapatban együttműködni közös cél érdekében. Megtanulunk koncentrálni és teljes erőbedobással küzdeni. Megtanuljuk karbantartani testünk és lelkünk, egészségesebben élni, enni, létezni, miközben szórakozunk és szórakoztatunk.

November 25-e a Magyar Labdarúgás Napja. 1953. november 25-én, szerdán, Londonban az évszázad mérkőzésén Magyarország válogatottja legyőzi a hazai pályán kilencven éve veretlen angol csapatot. A Magyar Labdarúgó Szövetség 1993. november 25-én első alkalommal rendezte meg a magyar labdarúgás napját. Az MLSZ a neves győzelem tiszteletére a 6:3-as rangadó időpontját választotta ünnepnapnak.

 A II. Rákóczi Ferenc Tagiskola várta az óvodásokat és iskolásokat bemutatókkal, labdás ügyességi versenyekkel (foci, pingpong), foci kupával, lábtenisz tornával.                                                                             

A foglakozásokat tartó pedagógusok rengeteg gyakorlattal, ötletekkel színesítették a foglalkozásokat, majd mód volt konzultációra is, ahol a kérdésekre választ is kaphattak az érdeklődők.

Jól sikerült szakmai nap volt, melyről pozitívan nyilatkoztak a tanórát, foglalkozásokat látogató szakemberek. 

 Kaposvár, 2012. november 28. 

                                                                                                                                                           Kulcsár Attila

                                                                                                                                                                szervező

                                                    Körmendiné Hajdú Gyöngyi         Andrássy Tiborné          Okos Balázs           Spilák Szilveszter

                                                                                                                           megvalósítók        

                

                            

Digitális taneszközök használata

2012. december 1.

A nap programja

8,00 – 8,45 Regisztráció, vendéglátás                             

8,45 – 9,00 Vendégek köszöntése: Kulcsárné G. Ibolya tagintézmény- igazgató

9,00 - 9,15 Szekciók felkeresése 

9,15 – 10,15 Jó gyakorlatok bemutatása szekciókban 1.

10,15 – 10,30 Szünet, szekciók felkeresése                    

10,30 – 11,30 Jó gyakorlatok bemutatása 2.                                                                                     

11, 30  -11,45 Zárszó

 

I. szekció

II. szekció

III. szekció

IV. szekció

V. szekció

 

 

 

 

9.15 – 10.15

 

 

 „Mozgáskotta”

 SNI tanulók mozgásfejlesztése.

A kaposvári Petőfi Sándor Központi Óvoda

mozgásfejlesztő programjának bemutatása

Foglalkozás vezető:

Tavali Gabriella               - óvodavezető

Berkes Nándorné

Biasics Andrea

Pálné Szabó Marianna

 Japán papírszínház bemutatása és felhasználása az óvodában és az alsó tagozaton.

„Kortárs gyermekirodalom”- avagy mit olvassunk, mit ajánljunk a gyermekeknek?

 

Foglalkozás vezető:

Béres Erika

 „Ahol a szavak elhagynak bennünket, ott kezdődik a zene”

Zeneterápiás foglalkozás tanulási és kommunikációs nehézségekkel küzdő tanulók(SNI) megsegítésére – felső tagozatos foglalkozás

 Foglalkozás vezető:

Móring Endréné

 

 „SNI tanulók komplex fejlesztése az alsó tagozaton”- saját készítésű képességfejlesztő társasjáték bemutatása

 

 Foglalkozás vezető:

Járfás Adrienn

 

 „Projekttervezés ” – SNI tanulók oktatásának  egy korszerű formája IKT taneszközök felhasználásával

 (alsó tagozat)

Foglalkozás vezető:

Esküdtné G. Éva

Törő Zoltánné

 

 

 

10.30-11.30

 „Rigófüttynek volna jó
lenni, bár egy hangnak
jönni menni volna jó,
akárcsak a harmat."

              (Kányádi Sándor)

Tehetséggondozás,

együttnevelés

drámapedagógiával 

A Kaposvári Egyetem Gyakorló Óvodája

Foglalkozás vezető:

Kocsisné Rabati Éva

 „Látható hangok”

bemutató foglalkozás

1.   osztályban

 

 

Foglalkozás vezető:

Béres Erika

Zeneterápiás foglalkozás tanulási és kommunikációs nehézségekkel küzdő tanulók (SNI) megsegítésére – alsó tagozatos foglalkozás

 

Foglalkozás vezető:

Baló Katalin

 

”Hangok nélküli kommunikáció” – fonomimikai jelek felhasználása az SNI tanulók  olvasás tanításban

 

Foglalkozás vezető:

Ledinszki Veronika

 

„Projekttervezés ” – SNI tanulók oktatásának egy korszerű formája IKT taneszközök felhasználásával

 (felső tagozat)

Foglalkozás vezető:

Körmendiné Hajdu Gyöngyi

Vörös Ildikó

A szakmai napon színvonalas foglalkozásba tekinthettek be a TÁMOP 3.4.2.A/11—2-2012-0032 sz. pályázatban résztvevő partnerek és az érdeklődő pedagógusok. A részvevők számára bebizonyosodott, hogy a II. Rákóczi Ferenc Tagiskolában követésre méltó, átvehető jó gyakorlatok vannak. Megállapították a megbeszélés során, hogy a digitális tananyag és az IKT eszközök a hagyományos frontális osztálymunka helyett kiemelten támogatják az együttműködésen alapuló tanulásszervezési eljárások alkalmazását. A tanulásszervezés meghatározó szempontja volt a tanulók aktivitása.  A csoportmunkán, a projekt jellegű tevékenységen alapuló tanulói feladatok kiválóan alkalmasak voltak arra, hogy a különböző számítógépes szoftvereket, a digitális táblát a tanulók a gyakorlati munka során használják. A különböző képességű, eltérő érdeklődésű, az SNI tanulók is végezhettek olyan feladatokat, amelyek felkeltették érdeklődésüket, vagy éppen ellenkezőleg, olyan feladatot kaphattak a csoporton belül, amelyben gyengébbek, de így fejleszthették az adott területen meglévő kompetenciájukat, képességüket.

 A foglakozásokat tartó pedagógusok rengeteg gyakorlattal, ötletekkel színesítették a foglalkozásokat, majd mód volt konzultációra is, ahol a kérdésekre választ is kaphattak az érdeklődők.

Jól sikerült szakmai nap volt, melyről pozitívan nyilatkoztak a tanórát, foglalkozásokat látogató szakemberek. 

 Kaposvár, 2012. december 03.                                                        

                                                                                                           Kulcsárné G. Ibolya, Andrássy Tiborné

                                                                                                                              szervezők

 

Digitális taneszközök használata

2013. május 14.

 8,45 - órától  - a vendégek fogadása a bejárati ajtónál

 9,00 – 9,45 órától regisztráció - vendéglátás

 9,45-10,00 óráig  - vendégek köszöntése

 Az SNI-s tanulók integrált oktatása -  iskola bemutató prezentáció

 Előadó: Kulcsárné G. Ibolya tagiskola-igazgató

 10,00-11,45 órától  - bemutató órák

 12,00-12,30 óráig  - tanórák megbeszélése a tanári szobában

 12,30 – 12,45 –Zárszó

IDŐ

ÓRA

TANÍT

HELYSZÍN

10,00-10,45

MATEMATIKA   5.a, 5.b

Pelőcz Miklósné

3-as terem

11,00-11,45

MATEMATIKA

6.a, 6. b

Kulcsár Attila

7-es terem

12,00-12,30

 MEGBESZÉLÉS

     KONZULTÁCIÓ

 MINŐSÉGBIZ-

TOSÍTÁS –

 kérdőív kiosztása

Pelőcz Miklósné

Kulcsár Attila

tanári szoba

 

 

 

Digitális taneszközök használata

2013. május 23.

Feljegyzés

 Digitális taneszközök használata

A tanítási óra 2013. május 23-én a 2. órában volt megtartva az 5. osztályos tanulók számra természetismeret tantárgyból. A tanítási óra témája : „Bogarak a kertben”. Az óra után hospitációs tréningen vettek részt a tanítási órát látogatók.

 A tréning „Ötletek interaktív feladatok szerkesztéséhez” címmel zajlott. A Promeathen interaktív táblaprogram adta lehetőségeket kihasználva feladatokat, azok felhasználási lehetőségeit elemeztük óvodás kortól általános iskolán át középiskoláig.

A program jó lehetőséget kínál az iskola előkészítéshez, mely felkelti az óvodáskorú gyerekek érdeklődését is új ismeretek iránt.

Majd az általános iskolás korosztály számára fejleszti a rendszerező képességet, hierarchikus gondolkodást, ábrafelismerés ellenőrzését vagy éppen villámkérdésekkel motiválhatjuk a tananyag elvégzésére a tanulókat.

Az óra megbeszélésen a kollégák nagyon jónak találták az interaktív tábla használatának és az órai tananyagba való beépítésének lehetőségét, melyet a közös megbeszélésen szívesen ki is próbáltak. Látták, hogy ez a lehetőség teljesen lefoglalja a tanulókat, lehetőséget biztosít a tanár számára, hogy az egyes csoportokkal tudjon foglalkozni, s a jobb képességű tanulók számára teret biztosított a tovább haladáshoz, míg a többiek esetleg még dolgoztak.

A szemléltetés több formáját alkalmaztuk az órán, hiszen a tanulók kézben is megtekinthették a preparátumokat, míg az interaktív táblánál film formájában is megfigyelhették őket.

Kiemelték a tábla adta lehetőséget az óvodai fejlesztésben is, ill. a középiskolás korosztály számára is lehetőségeket biztosít egy-egy tanítási óra során a tanulók aktivizálására.

A játék minden felnőtt és gyermek számára nagyon fontos, ezért gondolom, hogy élvezik ezt a tanulási formát a gyerekek, hiszen játszva a legújabb technika felhasználásával juthatnak új ismeretekhez, sikerekhez.

 2013.május 25.

                   Kulcsárné G. Ibolya                                   Andrássy Tiborné

 

Műhelymunkák

  

 

 

                                                                                           vissza