|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TÁMOP-3.4.2.A/11-2-2012-0032 "ÉRINTŐ - sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig"
Pályázat megnevezése: TÁMOP3.4.2 " ÉRINTŐ" - Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig" Támogatás forrása: Európai Unió Támogatás összege: 5.913.820 Ft Rövid összefoglaló:A konzorcium - partnereivel együttműködve, az érintettek aktív közreműködésével, az átvezetés, befogadás és a szolgáltatások minőségi megvalósításával, a pedagógiai gyakorlat és eszközrendszer megújításával - olyan inkluzív nevelési–oktatási környezetet alakít ki, amely figyelembe veszi a gyermekek képességbeli különbségeit, tanulási szükségleteit, csökkenti a különnevelés kedvezőtlen hatásait, segíti az együttnevelést, növeli a munkaerő-piaci részvételt, hozzájárul a társadalmi integrációhoz. "ÉRINTŐ" - Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig- projekt bemutatása
Attitűdformáló sportprogram diákok inkluzív szemléletének kialakítása 2012. november 27. "Épek és sérültek, tehetségesek és lassabban haladók, mozgékonyak és nyugodtabbak. A gyerekek különbözőek, sokfélék, és ez így van jól." Kókayné Lányi Marietta
III. Labdajáték fesztivál
Helyszín: II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 10.00-15.00 PROGRAM: 10.00-11.00: Labdarúgás, asztalitenisz foglalkozás ovisoknak /10 nagycsoportos óvodás/ 11.00-11.30: Filmvetítés a Magyar Labdarúgás Napja alkalmából (Londoni 6:3 filmen) 11.30-13.00 : Iskolai csapat – K. Rákóczi FC játékosainak meccsei 13.00-15.00: Lábtenisz bemutató, torna A labdajátékok óriási befolyással bírnak mai világunkban. Ellenségeket, olykor nemzeteket képesek megbékíteni, beszélgetéseket, barátságokat generálnak, együttműködéseket hoznak létre emberek, szomszédok, országok között. A labdajátékok korra, nemre, származásra és társadalmi státuszra való tekintet nélkül űzhetők és élvezhetők, mindmáig hódítanak és nincs okunk feltételezni, hogy ez valaha is meg fog változni.
A labdajátékoknak az integrációban a legnagyobb szerepe az, hogy pozitív hatással vannak az abban résztvevőkre. Megtanulják egymást elfogadni, a másságot tolerálni. A sporttevékenységek közös megvalósítása által mind a sajátos nevelési igényű, mind a "többségi" tanulók érzelmi és szociális intelligenciája fejlődik a közös élmények átélésével és ezáltal a társadalmi inklúzió jobban megvalósulhat. A labdasportoknak köszönhetően megtanultunk nyerni és veszíteni, játszani és versenyezni tisztességesen, vagy ha tisztességtelenül, akkor megtanuljuk elviselni engedetlenségünk következményét. Megtanulunk szót fogadni, csapatban együttműködni közös cél érdekében. Megtanulunk koncentrálni és teljes erőbedobással küzdeni. Megtanuljuk karbantartani testünk és lelkünk, egészségesebben élni, enni, létezni, miközben szórakozunk és szórakoztatunk. November 25-e a Magyar Labdarúgás Napja. 1953. november 25-én, szerdán, Londonban az évszázad mérkőzésén Magyarország válogatottja legyőzi a hazai pályán kilencven éve veretlen angol csapatot. A Magyar Labdarúgó Szövetség 1993. november 25-én első alkalommal rendezte meg a magyar labdarúgás napját. Az MLSZ a neves győzelem tiszteletére a 6:3-as rangadó időpontját választotta ünnepnapnak. A II. Rákóczi Ferenc Tagiskola várta az óvodásokat és iskolásokat bemutatókkal, labdás ügyességi versenyekkel (foci, pingpong), foci kupával, lábtenisz tornával. A foglakozásokat tartó pedagógusok rengeteg gyakorlattal, ötletekkel színesítették a foglalkozásokat, majd mód volt konzultációra is, ahol a kérdésekre választ is kaphattak az érdeklődők. Jól sikerült szakmai nap volt, melyről pozitívan nyilatkoztak a tanórát, foglalkozásokat látogató szakemberek. Kaposvár, 2012. november 28. Kulcsár Attila szervező Körmendiné Hajdú Gyöngyi Andrássy Tiborné Okos Balázs Spilák Szilveszter megvalósítók
Digitális taneszközök használata 2012. december 1. A nap programja 8,00 – 8,45 Regisztráció, vendéglátás 8,45 – 9,00 Vendégek köszöntése: Kulcsárné G. Ibolya tagintézmény- igazgató 9,00 - 9,15 Szekciók felkeresése 9,15 – 10,15 Jó gyakorlatok bemutatása szekciókban 1. 10,15 – 10,30 Szünet, szekciók felkeresése 10,30 – 11,30 Jó gyakorlatok bemutatása 2. 11, 30 -11,45 Zárszó
A szakmai napon színvonalas foglalkozásba tekinthettek be a TÁMOP 3.4.2.A/11—2-2012-0032 sz. pályázatban résztvevő partnerek és az érdeklődő pedagógusok. A részvevők számára bebizonyosodott, hogy a II. Rákóczi Ferenc Tagiskolában követésre méltó, átvehető jó gyakorlatok vannak. Megállapították a megbeszélés során, hogy a digitális tananyag és az IKT eszközök a hagyományos frontális osztálymunka helyett kiemelten támogatják az együttműködésen alapuló tanulásszervezési eljárások alkalmazását. A tanulásszervezés meghatározó szempontja volt a tanulók aktivitása. A csoportmunkán, a projekt jellegű tevékenységen alapuló tanulói feladatok kiválóan alkalmasak voltak arra, hogy a különböző számítógépes szoftvereket, a digitális táblát a tanulók a gyakorlati munka során használják. A különböző képességű, eltérő érdeklődésű, az SNI tanulók is végezhettek olyan feladatokat, amelyek felkeltették érdeklődésüket, vagy éppen ellenkezőleg, olyan feladatot kaphattak a csoporton belül, amelyben gyengébbek, de így fejleszthették az adott területen meglévő kompetenciájukat, képességüket. A foglakozásokat tartó pedagógusok rengeteg gyakorlattal, ötletekkel színesítették a foglalkozásokat, majd mód volt konzultációra is, ahol a kérdésekre választ is kaphattak az érdeklődők. Jól sikerült szakmai nap volt, melyről pozitívan nyilatkoztak a tanórát, foglalkozásokat látogató szakemberek. Kaposvár, 2012. december 03. Kulcsárné G. Ibolya, Andrássy Tiborné szervezők
Digitális taneszközök használata 2013. május 14. 8,45 - órától - a vendégek fogadása a bejárati ajtónál 9,00 – 9,45 órától regisztráció - vendéglátás 9,45-10,00 óráig - vendégek köszöntése Az SNI-s tanulók integrált oktatása - iskola bemutató prezentáció Előadó: Kulcsárné G. Ibolya tagiskola-igazgató 10,00-11,45 órától - bemutató órák 12,00-12,30 óráig - tanórák megbeszélése a tanári szobában 12,30 – 12,45 –Zárszó
Digitális taneszközök használata 2013. május 23. Feljegyzés Digitális taneszközök használata A tanítási óra 2013. május 23-én a 2. órában volt megtartva az 5. osztályos tanulók számra természetismeret tantárgyból. A tanítási óra témája : „Bogarak a kertben”. Az óra után hospitációs tréningen vettek részt a tanítási órát látogatók. A tréning „Ötletek interaktív feladatok szerkesztéséhez” címmel zajlott. A Promeathen interaktív táblaprogram adta lehetőségeket kihasználva feladatokat, azok felhasználási lehetőségeit elemeztük óvodás kortól általános iskolán át középiskoláig. A program jó lehetőséget kínál az iskola előkészítéshez, mely felkelti az óvodáskorú gyerekek érdeklődését is új ismeretek iránt. Majd az általános iskolás korosztály számára fejleszti a rendszerező képességet, hierarchikus gondolkodást, ábrafelismerés ellenőrzését vagy éppen villámkérdésekkel motiválhatjuk a tananyag elvégzésére a tanulókat. Az óra megbeszélésen a kollégák nagyon jónak találták az interaktív tábla használatának és az órai tananyagba való beépítésének lehetőségét, melyet a közös megbeszélésen szívesen ki is próbáltak. Látták, hogy ez a lehetőség teljesen lefoglalja a tanulókat, lehetőséget biztosít a tanár számára, hogy az egyes csoportokkal tudjon foglalkozni, s a jobb képességű tanulók számára teret biztosított a tovább haladáshoz, míg a többiek esetleg még dolgoztak. A szemléltetés több formáját alkalmaztuk az órán, hiszen a tanulók kézben is megtekinthették a preparátumokat, míg az interaktív táblánál film formájában is megfigyelhették őket. Kiemelték a tábla adta lehetőséget az óvodai fejlesztésben is, ill. a középiskolás korosztály számára is lehetőségeket biztosít egy-egy tanítási óra során a tanulók aktivizálására. A játék minden felnőtt és gyermek számára nagyon fontos, ezért gondolom, hogy élvezik ezt a tanulási formát a gyerekek, hiszen játszva a legújabb technika felhasználásával juthatnak új ismeretekhez, sikerekhez. 2013.május 25. Kulcsárné G. Ibolya Andrássy Tiborné
Műhelymunkák
|