|
|
|||||||||||||||||||||||||
Az első évfolyamon a szociálisan hátrányos helyzetű, beilleszkedési, magatartási, tanulmányi problémákkal küszködő tanulók részére az 1999/2000-es tanévben kislétszámú, osztályt indítottunk az iskolában. Iskolánk kislétszámú osztályába azok az első osztályos tanulók járnak akiknek
Mivel nem egyformán fejlődnek a gyerekek, ezért az iskolakezdéskor a tanuláshoz szükséges képességek szintje se egyforma, ezért olyan szintre kell fejleszteni, hogy kudarc nélkül, eredményesen tudjon megfelelni a gyermek az iskolai követelményeknek. Egy harmonikusan fejlett személyiség kialakulása a cél. Az iskolakezdés sikeressége vagy sikertelensége sok más területre is kihat. A problémák akkor maradnak meg, akkor fokozódnak, ha a gyermek a fogékony szakaszban nem kapja meg a megfelelő fejlesztést. Tanulmányi munkája során a kezdeti sikertelenségek hatására jelentkező lemaradások nőnek, magatartási problémák jelentkezhetnek. Ezért fontos, hogy a meglévő legkisebb tanulást nehezítő képességeket a megfelelő szintre fejlesszük, mely a tanulás eredményességét biztosítja. E cél megvalósítását jó tankönyvek, sok-sok fejlesztő játék, speciálisan berendezett terem, rendhagyó órarend, pszichológus, logopédus, a Nevelési Tanácsadó munkatársai, iskolánk dolgozói segítik. Mivel a gyerekek legkedveltebb időtöltése a játék, a mozgás, ezért ezt figyelembe véve alakítjuk ki délelőttjeiket és a tantermet. A terem egyik felében szőnyeg, szivacs, felette mozgásfejlesztő szerek függenek, a terem közepén a nyugodt tanulást biztosító padok, eszközök találhatók. Egy csendesebb, asztali játékot biztosító terület is rendelkezésre áll játékos polccal, könyvekkel.
Napirendjük állandónak mondható, mely nyugodtságot eredményez.
A kislétszámú osztályunkba a Nevelési Tanácsadó javaslatára, szülő kérésére kerülhetnek beiskolázásra a gyerekek a város egész területéről.
|